Varend Corso 2017

Gepubliceerd op 6 augustus 2017 10:00

Gezellig dagje uit

Op zes augustus reed de (rolstoel)touringcar van JoJo tours voor bij drie locaties om iedereen op te halen voor een heerlijke dag uit. Het weer werkte mee en zo begonnen we aan een grandioos dag Varend Corso.

Bij aankomst, bij de Tuinderij in de Lier, stond de koffie met gebak klaar dat was al genieten want we hadden bij onze ruimte ook nog een eigen terras. Dan de kade op waar onze stoelen gereed stonden, nou dat was al een hele happening op zich want het was flink het holletje op ook met de rolstoelen. Maar met hulp van de vrijwilligers en onze buschauffeur kwam het natuurlijk allemaal goed. Wat hadden we een pracht zicht en heerlijk in de zon, op de mooi versierde boten die voorbij kwamen, de één nog mooier dan de ander. Het deelnemende bootje welke eerder was uitgebrand deed ook mee, met hulp van vele handen was het toonbaar gemaakt en met de tekst “wij laten ons niet afbranden” kwamen zij trots voorbij varen.

Ware spektakelstukken kwamen voorbij varen, wat een werk en tijd en dat door allemaal vrijwilligers. Nadat de laatste boot voorbij was, nr 42, was het tijd om aan de lunch te beginnen. Op een mooi plekje was er voor ons een super lunch klaargezet, het kon niet op. Gelukkig was er ook nog wat tijd om rond te kijken en dat was zeker de moeite waard. Het leek wel een museum, vol met spullen met voor velen jeugdherinneringen uit de 50er jaren. Maar ja er komt een tijd om weer huiswaarts te gaan.

Een heerlijke dag uit met mooi weer, lekker eten en drinken en veel te zien. Dank aan alle vrijwilligers, JoJo tours en alle gezellige deelnemers aan deze dag. Zet u maar alvast in de agenda, eerste zondag van augustus volgend jaar, want natuurlijk gaan we dan weer naar dit prachtige Varend Corso.