Fietstochten 2019 een kleine impressie.

Varend Corso 2018. Veertig prachtige boten en zo dichtbij.

Uitstapje Varen op de Vecht. Genieten op het zonovergoten dek. Juli 2018

Start van Stichting Activos

De feestelijke start van Stichting Activos op 1 september 2016 was een groot succes. Wijkbewoners waren in grote getale gekomen om het feestje mee te vieren en informatie te krijgen over de activiteiten die door de stichting worden aangeboden.

Elke 3e zondag van de maand was er een gezellige muzikale middag bij Aafje Schiehoven.                        Dank zij subsidie van de Gebiedscommissie en de medewerking van Aafje Schiehoven kan Activos dit brengen voor Bewoners van Aafje en de Wijkbewoners.

Helaas kan deze middag geen voortgang vinden, er is onvoldoende animo vanuit de wijk.

KOM IN ACTIE MET ACTIVOS

Activos had een plan ingediend bij Lidl helpt Lokaal Schiebroek, welke bijdraagt aan een betere en/of gezondere buurt. Deze lokale projecten worden door de Supermarktketen Lidl met 1000 euro ondersteund. Op 27 oktober mochten we de prijs in ontvangst nemen.

We gingen met senioren uit Schiebroek een dag lang bewegen op verschillende manieren, zo waren er lessen in omgaan met de rollator en de rolstoel, worden mankementjes eraan verholpen door de jongens van Dock, deden we gezonde inspiratie op tijdens de lunch waarbij we elkaar ook nog beter leerden kennen.

We zijn natuurlijk gestart met kofiie en lekkers en het op deze dag aangepaste lied Hallo Allemaal.  Afsluiten deden we met Maiandros, met Griekse muziek, dans een drankje en hapje. Met heel veel dank ook aan de vrijwilligers van Activos en de Torteltuin.

Programma in het kort; traditionele Gymnastiek zowel staande als zittend, Nordic Walking, bewegen met inspirerende opdrachten, “werkplaats” voor rollators, de Buurtscoot met les op de scootmobiel, het Schilderij van de dag werd door de kou helaas niet gemaakt dus dit komt nog.

Men kwam en ging met de Belbus, de Boodschappen plusbus van Wilskracht Werkt, eigen vervoer en de Duofiets welke we van Laurens Stadzicht konden lenen.

Wie nog foto's heeft graag mailen aan stichtingactivos@gmail.com