Activiteit Dag, datum, tijd Kosten Aan melden
Op de Pedalen met Activos. Tussen de 55 en 60 km. Fietstocht De Binnenbedijkte Maas met 2x gebruik van de Waterbus (OV-kaart) en Veerpont (klein geld) Volgende fietstochten zijn: 09 juli De Vlietlanden - 13 augustus Biesbosch - 10 september Klein Giethoorn - 08 oktober Rhoon/Oude Maas. Di 11 juni 09.15-ca.16.45 2,00 Voor keur Ja
Uitstapje Gast van de Raad. Locatie Stadhuis. Wilde u altijd al weten hoe het stadhuis van Rotterdam er van binnen uitziet? Na een gesprek met een wethouder in de raadszaal gaan we naar de publieke tribune om de opening bij te wonen van de raadsvergadering. Een bode zal een rondleiding geven door een aantal indrukwekkende vertrekken. Niet vergeten ID of paspoort, zonder wordt u niet toegelaten. U reist zelfstandig met eigen of aangepast vervoer of met het OV. 10.45 verzamelen we in de hal van het stadhuis. Vooraf aanmelden bij Activos noodzakelijk ivm de juiste tenaamstelling in uw pasport of ID. De juiste namen moeten nl. vooraf worden doorgegeven aan het stadhuis. Donderdag 27 juni. 10.45 in de hal van het stadhuis Ja
Actief Ouder Worden -AOW-. Activos in samenwerking met Pluspunt en Brasserie Wijsheid. De nieuwe haring is er weer volop en dat vieren we natuurlijk met een gezellige haringmiddag. En wat past hier beter bij dan Shantykoor Albatros. Er is een arrangementje van 2 haringen, een drankje en muziek voor € 8,50. Wilt u meer haring/drankjes zijn dit extra kosten. Aanmelden bij Activos of bij het buffet van de Brasserie Zaterdag 29 juni 14.00-16.00 Arran gement 8,50 Ja
Actief Ouder Worden -AOW- in samenwerking met Pluspunt. Presentatie. Geschiedenis van de Damsteden. Een dam is een dwars door een water gelegen afsluiting, bedoeld om water te keren of te beheersen. Een dergelijke dam is vaak een bruikbare oversteekplaats. Veel nederzettingen in het waterrijke Nederland zijn bij zo'n oversteekplaats ontstaan en ontlenen er hun naam aan. De Damsteden in woord en beeld. Deelname € 3,00 incl. kopje koffie/thee. U kunt op eigen kosten een pauze drankje en een hapje bestellen. Woensdag 3 juli 14.00-16.00 3,00 Nee
Op de Pedalen met Activos. Tussen de 55 en 60 km. Een prachtige fietstocht door Natuurgebied De Vlietlanden. Kosten deelname € 2,00 en op eigen kosten uw consumpties tijdens de pauzes. Niet vergeten: voldoende water, tussendoortje, zonnebrandcrème, zonnebril/-petje, regenkleding voor als er een buitje valt, de fiets in goede staat. Volgende fietstochten zijn: 13 augustus Biesbosch - 10 september Klein Giethoorn - 08 oktober Rhoon/Oude Maas. Dinsdag 9 juli 09.15- ca. 16.45 2,00 Ja
Donderdag 25 juli 14.00-16.00 uur. Elke 4e donderdag van de maand organiseert Activos samen met Brasserie Wijsheid een gezellige spelmiddag met groot en klein spelmateriaal. B.v. tafelspellen als sjoelen, ballenbak, Flipperen en een bijna twee meter lang curling-tafelspel. Ook zijn er kleine tafelspellen die minder bekend zijn. Het buffet is open voor koffie/thee en drankjes en natuurlijk een lekker hapje, wel op eigen kosten. Deelname aan de spelmiddag is € 1,00 per keer. Vanaf 25 juli elke 4e donderdag van de maand. 1,00 Nee
Zondag 4 augustus. Ook dit jaar gaan we weer naar het jaarlijkse Varend Corso. Met een rolstoeltoegankelijke touringcar gaan we naar café-restaurant Indigo in Schipluiden. We zitten direct aan het water heerlijk onder de parasols te genieten van de prachtig opgetuigde boten, thema dit jaar is WOW, dus dat beloofd wat. Ontvangst met koffie en appeltaart en als de laatste boot voorbij is een gezellige lunch. Kosten € 60,00 incl. touringcar, koffie met, lunch en begeleiding. Vertrek: 10.00 u. vanaf de Borghave aan de Wilgenlei en 10.30 u. vanaf Brasserie Wijsheid aan de Berberisweg 4. Zo nodig een 3e opstapplek in 110-Morgen. Aanmelden mogelijk tot 16 juli. Zondag 4 augustus 60,00 Ja
Dinsdag 13 augustus 09.15 uur. Op de Pedalen met Activos. Ca. 60 km. Een fietstocht naar de Biesbosch. I.v.m. de tijd bent u later terug dan gebruikelijk. De fietsroute in vogelvlucht. Allereerst met de waterbus(OV-kaart) naar Alblasserdam daar tevens koffiepauze, vandaar door de Alblasserwaard via Oud-Alblas richting Sliedrecht, verder over de Baanhoek en Wantijbrug naar de veerpont die ons naar de Biesbosch brengt, daar is ook de lunchpauze. Daarna gaan we via een mooie route de Biesbosch verkennen en keren uiteindelijk weer bij de veerpont terug. Na de oversteek fietsen we naar de waterbus in Dordrecht welke ons naar Rotterdam brengt. Zie voor meer informatie PR activiteiten. I.v.m. de waterbus op de terugweg kunt u later thuis zijn dan normaal. (meestal is dit rond 16.45 u.) Dinsdag 13 augustus 2,00 Ja

Activiteiten overzicht

Voor meerdere activiteiten is het noodzakelijk vooraf aan te melden. Via telefoon of mail.

Er is een speciaal mailadres en te.nr. aanmelden voor activiteiten. E-mail: activos.aanmelden@gmail.com  -

Tel.: 06 53455783 of via de website op het contactformulier. Bij geen gehoor kunt u uw naam en telefonnr. inspreken.

Alle Actief Ouder Worden (AOW) middagen zijn bij Brasserie Wijsheid (heeft eigen ingang) aan de Berberisweg 4. (Onder de Schiebroekse Parkflat)